fredag 21 oktober 2011

Höst i Paris



I torsdags firade jag två månader som Parisbo, under min tid i Frankrike har mycket hänt, det har varit sommar då jag kunnat gå med bara ben, ligga i min park och läsa en bok, sitta på uteserveringar utan att frysa det minsta och dricka vin vid seine. Förra veckan kom hösten, det blev ruggit och kallt med en gång, löven ligger i drivor på marken, männen går klädda i beiga rockar och baskrar på snedden, det är vackert men färglöst då det flesta är klädda i just beige, svart och grått. Jag hade önskat att alla såg ut som Amélie från Montmartre men det gör dom inte, för det mesta är klädselen strikt och perfekt och inte alls så där man föreställt sig att parisare klär sig.

1 kommentar:

  1. Åh så fina bilder, du är mycket vacker.
    Paris låter precis som Mikaela har beskrivit det, inte alls så jag hade tänkt mig. Trevligt med lite uppdatering!

    SvaraRadera